De afgelopen weken hebben we het allemaal, of je nou wilt of niet, voorbij zien komen op de tv. De Tour de France is weer in volle gang en we zullen het weten ook. Iedere etappe van begin tot eind uitgezonden, de avondetappe, Tour du Jour, etc.

Nu moet ik ook zeggen, het is toch wel een heroïsche sport hoor, als je die Mollema toch eens ziet stuiven over dat asfalt, met een groepje renners achter zich aan die het niet eens zijn met elkaar. Mollema had die morgen nog even goed het profiel van de etappe bekeken en wist zodoende wat hem te wachten stond. Na de top van laatste berg van de 1e categorie sprong hij weg in de afdaling, met nog 30 kilometer resterend waarin 1 klim van de 4e categorie in zat. Hij wist wat hem te wachten stond en handelde daar dan ook naar, met succes tot gevolg!

Maar wat staat ons nou te wachten? Hoe ziet ons routeboek eruit de komende periode? Wacht ons nog een (stevige) col of blijven we op vlak terrein?
Het daggas (LEBA) zit de laatste 2 jaar al onder de 20 cent/m3, op een korte opleving in de eerste twee maanden van dit jaar na. In die periode van twee maanden was ook de olie door productiebeperkingen van OPEC opgelopen naar $ 55,- maar toen duidelijk werd dat Amerika toen juist de productie hard ging opschroeven, zakte de prijs weer weg naar onder of rond de $ 50,-. We zitten dus duidelijk langdurig in een lage markt, af en toe vals plat omhoog, maar vaak ook snel weer terug het dal in.

We zien ook niet echt signalen dat dit de komende tijd gaat veranderen, maar helaas weten we natuurlijk nooit wat ons precies te wachten staat. We houden de boel scherp in de gaten en wellicht staan in de toekomst wel weer collen van de buitencategorie op ons te wachten, zoals in 2012 en 2013. Voorlopig lijkt het al maanden op het profiel van een sprintetappe.

Deel op LinkedIn Deel op WhatsApp Blijf op de hoogte

Meer bQuotes